Transport powyżej i poniżej 3.5 tony – czyli podobieństwa i różnice

29-06-2018

Transport powyżej i poniżej 3.5 tony – czyli podobieństwa i różnice. Ustawy i rozporządzenia dotyczące transportu lekkiego i ciężkiego to zupełnie dwa inne światy. Jakie są różnice pomiędzy nimi? Czy są tak duże jak może się nam wydawać? O czym powinien wiedzieć i na co być przygotowany przedsiębiorca? O tym

Czytaj dalej »

Tachografy w busach od 2.4 tony DMC

19-06-2018

Tachografy w busach od 2.4 tony DMC – czyli nowe propozycje Komisji Transportu Parlamentu Europejskiego, które mogą dotknąć również firmy spedycyjne. W poniedziałek 4 czerwca br. członkowie z Komisji Transportu (TRAN) zagłosowali większością głosów przeciwko nowej propozycji włączenia kierowców pracujących na trasach międzynarodowych o dyrektywę dotyczącą pracowników delegowanych do czasowej

Czytaj dalej »

Bezpłatne szkolenie dla transportu do 3,5 tony – Tarnów 28 czerwca

15-06-2018

Prawo przewozowe, płace minimalne w krajach UE, czy kabotaż w transporcie do 3,5 tony to tylko częć tematów, które będą poruszane na szkoleniu w Tarnowie.   Szkolenie dla przewoźników do 3,5 tony odbędzie się w czwartek 28 czerwca 2018 roku w Tarnowie w restauracji „U Młynarzy” mieszczącej się przy ul.

Czytaj dalej »

Francja – wytyczne kontroli czasu pracy kierowców dla pojazdów 3,5 tony.

25-05-2018

Francuska Państwowa Inspekcja Pracy poinformowała iż przystępuje do weryfikowania oraz kontrolowania czasu pracy kierowcy dla pojazdów do 3,5 tony na podstawie rozporządzenia 3821/85 oraz rozpożyczenie 3820/85 z dnia 15 marca 2006 roku. Niniejsze wytyczne odnośnie przeprowadzenia kontroli zostały czasu pracy kierowcy dla branży do 3,5 zostały przekazane przez Rząd Francuski

Czytaj dalej »

Belgia- obowiązek uiszczania opłat drogowych dla ciężarówek o DMC do 3,5 tony

12-12-2017

Według decyzji podjętej przez rządy federalne trzech regionów Belgii od 1 stycznia 2018 roku opłaty autostradowe będą pobierane za pomocą urządzenia pokładowego OBU Satellic. Dotyczy to jedynie pojazdów kategorii N1 z nadwoziem typu BC (ciągnik siodłowy zbudowany i zaprojektowany głównie do ciągnięcia naczep). Obowiązujące stawki: Norma EUR >12.T 12-32.T >32.T

Czytaj dalej »

Przyjęcie przez rząd Estonii nowelizacji ustawy, która wprowadzi opłaty drogowe dla pojazdów ciężarowych oraz dla pojazdów pow. 3,5 t.

08-12-2017

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa poinformowało, że rząd Estonii przyjął nowelizację ustawy, która wprowadzi opłaty drogowe dla pojazdów ciężarowych oraz dla pojazdów pow. 3,5 t. Opłaty wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2018 r. Opłata będzie uzależniona od masy pojazdu przeznaczonego do przewozu, liczby osi pojazdu oraz klasy Euro. Nieuiszczenie

Czytaj dalej »

Tachobus na targach SMART CITY EXPO World Congress w Barcelonie

05-12-2017

W minionym listopadzie firma Tachobus uczestniczyła w prestiżowych targach SMART CITY EXPO World Congress w Barcelonie. To globalne wydarzenie w okazałej oprawie miało miejce w Fira de Barcelona – ogromnej hali wystawowej. Obywały się panele, prezentacje i wykłady w kilku blokach tematycznych. Wszystko z ideą Smart City, czyli inteligentne rozwiązania

Czytaj dalej »

Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego dla transportu lekkiego, czyli aktualne prace Komisji Europejskiej nad rozporządzeniem (WE) 1071/2009 (tzw. pakiet mobilności)

13-11-2017

Ogłoszenie w maju bieżącego roku tzw. pakietu mobilności wywołało niemałe zamieszanie zarówno w wśród samych przewoźników jak też obiło się niemałym echem również w ogólnopolskich, a to z uwagi na szereg kluczowych zmian tamże zaproponowanych, a dotyczących chociażby mocno już dyskusyjnej kwestii płac minimalnych dla kierowców przebywających na terenie niektórych

Czytaj dalej »

Czy w stosunku do przewoźników wykonujących przewozy pojazdami o dmc do 3,5 tony obowiązują odmienne od standardowych regulacje dotyczące zasad wykonywania kabotaży?

06-11-2017

Zasady wykonywania kabotaży w Unii Europejskiej regulowane są przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1072/2009 z dnia 21 października 2009 r. dotyczące wspólnych zasad dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych, a w  w stosunku do przewoźników wykonujących przewozy pojazdami o dmc do 3,5 tony nie obowiązują odmienne od

Czytaj dalej »

Czy płaca minimalna wprowadzana w poszczególnych krajach Europy przysługuje pracownikom realizującym przewozy pojazdami o dmc do 3,5 tony?

30-10-2017

Płace minimalne odnoszące się do kierowców w transporcie międzynarodowym w poszczególnych państwach europejskich zaczęły obowiązywać od 2015 r., kiedy to Republika Federalna Niemiec wprowadziła przepisy zwane MiLoG. Następnie płace minimalne pojawiły się m. in. we Francji, Holandii, we Włoszech czy też w ostatnim czasie w Belgii. Zasadniczo, płaca minimalna najczęściej

Czytaj dalej »